neděle 20. května 2012

Nákupy jídla

Vždycky jsem milovala nakupování.
Ať jídla, oblečení nebo nábytku. Vlastně čehokoliv. Ale co zažívám tady, to jsou úplné orgie. Hlavně v potravinách.
Předně musím říct, že v podstatě neumím ani slovo španělsky, takže zjistit, co je to či ono je někdy dost bojovka, většinou to zjistím až doma. Teď už je to lepší, člověk se pořád učí.

Ale co se týká sortimentu a čerstvosti, je to prostě jiné. Krásné ovoce a zelenina, maso, mořské potvory a ryby. A to jsem předtím nebydlela v nějakém zapadákově, ale hlavním městě.






Tohle jsou fotky, co jsem udělala někdy během Vánoc. Prostě jako každý správný turista, který vyrazil na západ jsem byla jak Alenka v říši divů. A to je jen supermarket.

Pak tu máme městský trh. Ten má otevřeno každý den asi do dvou hodin, kromě neděle, to je zavřeno všude. Chvíli mi trvalo si na to zvyknout, stejně jako na pauzy o siestě (14-17h), ale člověk si zvykne na všechno. Mají tu skoro vše, ulička ryb a vodní žoužele, ulička masa a poslední je ovozel. V dalších stáncích si koupíte jiné nezbytné věci, jako květiny, něco málo koření, venku stojí prodavači s tím, co jim zrovna doma roste nebo někde ulovili, jako česnek, bylinky, šneci atd..



P1030642.JPG
Trh

P1030645.JPG

P1030643.JPG


P1030644.JPG


I tak mi tu některé věci chybí...
Třeba kysané zelí, které oba milujeme, sice tu je, ale je to v podstatě zahraniční delikatesa, za kterou zaplatíte dost navíc. 
Tvaroh. Našla jsem cosi, co jsem si myslela, že je tvaroh, ale je to spíš krémový sýr. I to co tu mají jako tuhý tvaroh - sýr je něco jako lučina v konzistenci pudinku.
Rohlíky a chleba mi kupodivu nechybí, při dietě jich stejně moc nesmím, ale nikdy jsem nebyla pravověrný mazač a konzument bílého pečiva. Řízky jsem snědla i bez chleba :-)

A co by chybělo z domova Vám? 

Žádné komentáře:

Okomentovat